شناسهٔ خبر: 14529 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سومین روز از هفته ایمنی در استان همدان:

زنگ ایمنی برای کودکان و دانش‌آموزان مدارس حاشیه جاده‌ها به صدا درآمد

هفته ایمنی همدان در سومین روز از هفته یادمان قربانیان سوانح جاده‌ای "روز کودکان و دانش‌آموزان " زنگ ایمنی در مدارس روستاها و راه‌های برون شهری در یکی از مدارس شهرستان بهار همدان نواخته شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان مراسم ارتقاء سطح ایمنی ترافیکی دانش‌آموزان با حضور مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌ها, مدیرکل آموزش و پرورش استان, نماینده پلیس راه استان و شهرستان بهار, نماینده استانداری, بخشدار و دیگر مدعوین در مدرسه حضرت آمنه روستای همه کسی از توابع شهرستان بهار به اجرا در آمد.

 نصرت اله حیدری طی این مراسم گفت: هفته یادمان کشته‌شدگان سوانح جاده‌ای فرصتی برای مشارکت گسترده عموم و توجه به ایمنی جاده‌ها به منظور کاهش تصادفات و تلفات است. 

وي هم چنين افزود: با توجه به اهمیت عبور و مرور کودکان و دانش آموزان در راههای برون شهری، یکی از روزهای این هفته به ایمنی ترافیکی دانش آموزان اختصاص یافته است و امیدواریم برنامه‌های تدوین شده این اداره کل باعث تداوم فرهنگ‌سازی ترافیکی و ایمنی بین دانش آموزان شود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌ها افزود: درسال ۹۴ تعداد  ۳۵ مدرسه حاشیه راهها در طرح آموزش و ۲۵ مدرسه نیز در بخش فیزیکی زیر پوشش طرح ایمن‌سازی قرار دارند و خوشبختانه با اجرای طرح‌های آموزشی ترافیکی در مدارس میزان تلفات دانش‌آموزی در عبور و مرور  پیاده در مدارس حاشیه راه‌ها در سال گذشته به صفر رسیده است.

وی گفت: البته طرح ایمن‌‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها از سال‌های قبل آغاز شده است و تاکنون بخش قابل‌ توجهی از مدارس حاشیه راه‌ها از نظر فیزیکی ایمن‌سازی شده‌ که نقش موثری در کاهش تصادفات دانش‌آموزان داشته است.

در ادامه مراسم مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز طی سخنانی گفت: نام‌گذاری این هفته به منظور آشنایی بیشتر و مشارکت عموم مردم در امر ایمنی عبور و مرور با وسایل نقلیه در جاده است.

فولادوند افزود با توجه به اینکه در دنیای امروز همه افراد حتی کودکان و دانش آموزان به نوعي کاربر ترافیکی محسوب مي‌شوند لازم است همه افراد در سطوح مختلف سنی با قوانین آشنا و ضمن رعایت آن قوانین در حفظ جان خود کوشا باشند.

یاد آور می‌شود همزمان با این مراسم چگونگی همراهی گذربان برای عبور ایمن دانش‌آموزان از جاده‌ها و دیگر شیوه‌های تردد در جاده‌ها توسط گروه متخصص به دانش‌آموزان آموزش داده شد و در خاتمه تجهیزات و هدایای ترافیکی به دانش‌آموزان اهدا شد. 

نظر شما